Generic selectors

Exact matches only

Search in title

Search in content

Post Type Selectors

Úvod / Kurzy / 40 Čtení není lenošení

40 Čtení není lenošení

kurz akreditovaný MŠMT – 6784/2022-6-315

Jednodenní kurz je určený všem, kteří pracují s dětmi a knížkou, tedy včetně rodičů a dalších zájemců. Budeme si hlavně zkoušet a aktivně prožívat nejrůznější aktivity, vhodné pro práci s dětmi (nebo dospívajícími, ba i dospělými…) ve škole i v družině, doma nebo třeba venku v přírodě. Klíčové je umět předávat potěšení z vlastního čtení, a to bez vzájemného srovnávání či hodnocení – sdílením čtenářských zážitků, vlastních nápadů a názorů.

Jde o zážitkovou, aktivní práci s knihou, která podporuje vlastní čtenářství a jeho další rozvoj.

Na workshop si přineste vlastní rozečtenou knihu (pro dospělé čtenáře) a knihu pro děti/mládež/young adults, kterou byste rádi doporučili ostatním.

Nabízíme nyní už dvě různá „Čtení“: první, původní workshop se zaměřuje mj. na „hraní si s knihou“, na práci s příběhem a dílnu čtení. Druhý (Čtení není lenošení II.) cílí spíše na práci s dětmi na 2. stupni ZŠ, doporučenou četbu, práci s emocemi. Workshopy na sebe rozhodně nenavazují, můžete si vybrat zcela volně.

 

Vypsané termíny

pondělí 25. března 2024
9:00 – 16:00 hod
Časová dotace
8 hodin ( 8 x 45 minut)
Cena
2400,- Kč1500,- Kčza osobu
DPH
0% – akreditovaný kurz
Stav
Termín je plně obsazený 🙂
Registrace do
25. 3. 2024 00:00
Začíná
25. 3. 2024
pondělí 20. května 2024
9:00 – 16:00 hod
Časová dotace
8 hodin ( 8 x 45 minut)
Cena
2400,- Kč1500,- Kčza osobu
DPH
0% – akreditovaný kurz
Stav
Otevřený k registraci
Kapacita
6 volných míst z 12
Registrace do
20. 5. 2024 00:00
Začíná
20. 5. 2024
středa 29. května 2024
9:00 – 16:00 hod
Časová dotace
8 hodin ( 8 x 45 minut)
Cena
2400,- Kč1500,- Kčza osobu
DPH
0% – akreditovaný kurz
Stav
Otevřený k registraci
Kapacita
6 volných míst z 8
Registrace do
29. 5. 2024 00:00
Začíná
29. 5. 2024

Více informací

Jaký je obsah kurzu?

  • Jak si vybírám knihu; seznámení skrze knihu, kterou čtu. (Moje barevná knížka. Knižní domino)
  • Doporučování knih. (Knihožrout má pořád hlad!)
  • Kdo je to čtenář? („Děti nečtou.“ Pennacovo čtenářské desatero)
  • Každá kniha má své čtenáře. Jak poznat, pro koho se hodí konkrétní kniha? (Knižní vernisáž. Reklama na knihu)
  • Práce s textem, porozumění textu, vlastní text: ukázková čtenářská lekce, práce s vybranou knihou (novější titul vhodný pro dětské/dospívající čtenáře, zajímavé téma).
  • Příběh a jeho stavební kameny. Prvky příběhu. (Příběh se záměnou). Storytelling. Expozice, kolize, krize, peripetie, katarze.
  • Spolupráce školy a knihovny.
  • Dílna čtení (různé knihy, jedno zadání).
  • Minilekce a vlastní tiché čtení s úkolem. Sdílení. (Grafické organizéry. Podvojný deník. Mapa našich příběhů)
  • Vhodné prostředí pro čtení ve třídě/ve škole; čtenářský klub; význam knihoven. Odkazy na zdroje práce s dětmi a knihou.
  • Dotazy, shrnutí metodiky, sdílení vlastní praxe.

Vzdělávací cíl: Seznámení se způsoby, jak vyvolat v dětech a studentech zájem o čtení, naučit je, jak sdílet vlastní četbu, jak si vybrat vhodnou knihu, jak poznávat a reflektovat čtenáře v sobě.

Pro koho je kurz určený?

  • učitelé MŠ
  • učitelé I. a II. stupně ZŠ
  • učitelé SOŠ a SOU
  • učitelé gymnázií
  • učitelé VOŠ
  • učitelé ZUŠ a SUŠ
  • učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů
  • vychovatelé školských zařízení
  • asistenti pedagoga
  • pedagogové volného času
  • knihovníci a všichni, které téma znamená

Napsali o nás:

Byl to příjemně a dobře strávený čas. Lektorka výborná, odbornice s praxí.
Aktivity všeho druhu, zaměřené hlavně na děti, modifikovatelné na různý věk.
Jednoduché aktivitky i delší programy.
Některé aktivity už jsem třeba v jiné podobě zažila jinde, nebo je již používám, ale to vůbec nebylo na
překážku.
Mám spoustu nové inspirace, odkazů a nápadů a to byl cíl.
Bavila mě provázanost knihovnic a učitelů na jednom místě.

Díky
Tereza Michelová
Vedoucí Městské knihovny Vamberk